ניהול כספים | ייעוץ עסקי | חוות דעת כלכליות

בהנהלת רו"ח אבירם בילדר

לחשב מסלול מחדש בעידן הקורונה

אין ספק שתקופת הקורונה היא אחת מהתקופות המאתגרות ביותר שמדינת ישראל חוותה וממשיכה לחוות מאז ומעולם. לא מעט אנשים נכנסים לסחרור כלכלי וגם הפגיעה החמורה בשגרת החיים לא משפיעה לטובה על מצב הרוח. אבל אולי זו דווקא ההזדמנות לחשב מסלול מחדש ולבצע שינוי ייסודי בעסק או אפילו לפתוח עסק חדש, כל זה בלי לחכות למענקים שונים ומשונים מן הממשלה. אין ספק שאחד מערוצי המכירה הרלוונטיים ביותר כיום הוא האינטרנט ולשם הכי טוב לכוון.

אבל לפני שאתם מחליטים להשקיע את התקציב המוגבל שיש לכם על כל מיני הצעות עסקיות כאלו ואחרות, ייתכן שתרצו לחשוב קודם כל על לפחות כמה פגישות של אימון עסקי. אימון עסק ייתן לכם כלים שיפחיתו את הסיכונים שתצטרכו לקחת וילמד אתכם כיצד בונים תכנית עסקית נכונה.

כדי להגיע לאימון מוכנים חשבו על הנקודות הבאות:

1.טיפול בלוגיסטיקה ולקוחות: גם עסק שפועל מהאינטרנט ולא מחזיק מלאי פיזי (שיטת ה"Drop Shipping" כמו זו שיש באמאזון) בסופו של דבר דורש הרבה התעסקות עם לוגיסטיקה, משלוחים טיפול בלקוחות לא מרוצים (לפעמיים בשעות לא שגרתיות), בחירה בין עשרות מוצרים שונים וכו'.

אם עד היום ערוץ המכירה העיקרי שלכם היה מלקוחות שהגיעו לחנות או שזה העסק הראשון שלכם, כדאי שתדעו שנדרשת תקופת הסתגלות מסוימת.

2.קרדיט בבנק וגיוס אשראי: האם יש לכם מספיק חסכונות כדי להשקיע או קרדיט בבנק כדי לקבל הלוואה? מאילו עוד ערוצים תוכלו לגייס אשראי? אל תשכחו שאפילו אם יש לכם כבר ניסיון בעסקים, בתקופה הזו הסיכונים הם גדולים יותר.

3.לפעמיים עדיף להתחיל בקטן: אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לקחת את הזמן לאט יחסית, התחילו דווקא בעסק קטן, כזה שפועל בשוק המקומי ואולי מוכר מגוון יותר מצומצם של מוצרים. כך תוכלו ללמוד מטעויות ולהמשיך לנהל את העסק בלי להרגיש שכל מה שאתם עושים זה לכבות שרפות.

לאחר שעברתם כמה פגישות של ייעוץ עסקי ויש לכם בראש תמונה כללית של האופן בו תתחילו לבנות את העסק, יש עוד כמה דברים שחשוב שתדעו:

1.למדו איך לפעול מול הרשויות והבירוקרטיה בתקופה הזו: חלק ממשרדי הממשלה צמצמו מאוד את שעות הפעילות או מקבלים בעיקר בקשות מקוונות. עשו את שיעורי הבית שלכם כדי לצמצם כמה שיותר את העיכובים בדרך.

2.הקמת עסק בשותפות או הכנסת שותף לעסק: עוד דרך למזער נזקים היא באמצעות הכנסת שותף לעסק. אבל לפני שאתם עושים זאת, בדקו בשבע עיניים את הרקורד שלו וודאו שהזכויות של כל שותף בעסק מעוגנות בהסכם שותפות שנכתב על ידי עורך דין.

3.הוצאות מוכרות : כאמור, לעסק שאינו פיזי יש יחסית פחות הוצאות, אבל הן עדיין יכולות להגיע לחלק נכבד מן המחזור.

יש ברשת רשימות של הוצאות מוכרות בקטגוריות שונות, אבל תמיד כדאי להיוועץ ביועץ המס שלכם מכיוון שהוצאה שמוכרת לעסק אחד לא בהכרח תהיה מוכרת עבור עסק אחר.

בהצלחה! ושניפגש בתקופה טובה יותר.